COrporate communication

 

Var förberädd

Text kommer…


Zenuity - We shape Zenuity

Självkörande bilar körs inte av människor, de körs av…ja, vad körs de av? Ett av de företag som riktat in sig på att skapa framtidens virtuella förare är Göteborgsbaserade Zenuity. Det är ett ungt, djärvt och visionärt företag som lockat till sig supertalanger från hela världen. Vi intervjuade några av dem i Göteborg, München och Detroit och gjorde olika filmer av materialet. Detta är en av dem.


IKEA Spjälsängar

Säkerheten är en viktig faktor vid val av möbler för de allra minsta familjemedlemmarna, inte minst när det är dags att köpa spjälsäng. IKEA Communications bad oss därför att på trettio sekunder effektivt förmedla till besökare på deras hemsida att deras spjälsängar håller hög kvalité. Med barns livliga fantasi och gränslösa energi som utgångspunkt adresserade vi föräldrars oro på ett lättsamt men sympatiskt sätt i en kort kampanjfilm där en älskad säng får komma till användning igen. Och givetvis bad vi en riktig expert testa kvalitén.


Vår nästa funktion - Fritid

Vi tycker om att tänka ut nya roliga och intressanta sätt att skapa unika filmer på och denna produktion gav oss möjligheten att tänka fritt kring att kommunicera komplex teknik på ett intuitivt och filmiskt sätt. Volvo har länge utvecklat tekniken för självkörande bilar och för att stödja kommunikationen inom detta område blev vi ombedda att göra en film som symboliserar Volvos syn på vad den nya tekniken kan komma att betyda för bilkörningens framtid, och för dem av oss som alltid är lite sent ute...


Skanska - step into safety

Inom byggsektorn är olycksrisker på arbetsplatsen ständigt närvarande. För att öka säkerhetstänkandet bestämde sig Skanska för att satsa på en VR-upplevelse; ett nytt sätt att arbeta med och sätta fokus på riskerna, för ingen ska förstås drabbas av olyckor på någon arbetsplats. Vi följde utvecklingen av VR-upplevelsen, testade resultatet och konstaterade att teknik ibland kan vara nyckeln till varaktig beteendeförändring.


What do you think? - IKEA Code of conduct

Det blir alltid mer intressant i en diskussion om det inte finns några självklara svar. Det är något vi tog fasta på när vi utvecklade detta konceptet för IKEA HR. Vi framställer olika typiska arbetsplatsdilemman utan att ge några svar. Här ser du en av 21 filmer. Den och de andra används för att sparka igång olika diskussioner under IKEAs Code of Conduct-workshops som alla IKEA-anställda genomgår. Vad tycker du?


ikea strandmon

Öronlappsfåtöljen Strandmon är en typisk udda möbel för IKEA. Den hör inte riktigt hemma i någon av IKEAs stilgrupper – men å andra sidan, spelar det egentligen någon roll? I berättelsen om Strandmon bestämde vi oss för att visa hur denna gamla möbeltyp passar bra lite varstans.


IKEA Regissör

Hur skönt vore det att kunna sätta ihop en helt IKEA-bokhylla utan vare sig spik eller skruv? Och hur fort skulle det gå? Med inspiration från en golfpeg, rätt kombination av träslag och med nya produktionssverktyg har IKEA skapat en lösning där man enkelt trycker ihop delarna till en stadig möbel. Att sätta ihop en bokhylla tar ungefär tre och en halv minut. Det motsvarar längden på filmen vi gjort för att att beskriva den nya tekniken. Och ärligt talat, den nya lösningen ser riktigt smart ut.


stena - take care

Kan ett företag ha en själ? Vårt uppdrag var att finna och ’konservera” STENAs själ för att nya och gamla medarbetare skulle kunna ta del av den. Dan-Sten Olsson är sedan många år den självklara ledaren över familjeföretaget och han var vänlig nog att följa med oss ut till havs. Klockan halv fyra på morgonen.

Det här är ett utdrag från filmen.