CAMPAIGNS

 

Mot framtidens stad - med självkörande bilar

Hur skulle det se ut om vi bara hade självkörande bilar på våra gator? Det var frågan vi fick ställa oss när Göteborg Stad och Volvo gav oss uppdraget att visualisera framtidsscenarion med syftet att visa de positiva effekterna av autonoma fordon i en stad. I en lättillgänglig animation och med hjälp av ett visst välkänt godis kunde vi på ett öppet och lekfullt sätt berätta om hur självkörande bilar kan göra morgondagens städer tryggare, vackrare och ge mer plats för människor.


volvo trucks - i goda händer

Ha den äran! Den numer klassiska Volvo FH modellen fyller 25 år. Den här filmen gjordes för att uppmärksamma jubilaren. Vi blev tillfrågade av OTW och The bond communication att regissera och klippa den här hyllningen till lastbilsförarens livsstil.


Stena extra

Något lite extra. Det var den röda tråden när vi hjälpte Stena Line ta fram en utbildningsfilm för deras lojalitetsprogram. Syftet var att öka kännedomen bland de anställda men också att få fler att förstå vikten av att våga prata om medlemskap med gästerna ombord. Vi tror att information kan vara underhållning och att medicinen slinker ner lättare med lite socker, eller varför inte skratt. Därför lät vi våra karaktärer Carl och Jules ta med de anställda på en resa utan lyckligt slut, om det inte varit för att någon vågade ställa frågan: Är du medlem?


Place in your room - Augmented Reality är festligt för hela familjen

IKEA-katalogen (2014) har en app-funktion som gör det möjligt att placera virtuella möbler i ditt hem med hjälp av augmented reality. Du lägger bara ut katalogen där du vill se en möbel, väljer en möbel från IKEAs sortiment och, vips, så ser du hur den ser ut i ditt hem! Vi bestämde oss för att ge liv åt denna hightech-funktion genom att visa att man kan ha kul med den nya funktionen – tillsammans. Filmen har haft över 1,5 miljoner visningar.  


IKEA Litauen sommar-rea

I Litauen, av alla ställen, gjorde vi vår första reklamfilmsserie för en specifik IKEA-marknad. I Vilnius har vi lärt känna den litauiska humorn, varit med på öppningen av deras första IKEA-varuhus och, framför allt, lärt känna fantastiska medarbetare på IKEA. Det här är en av de filmer vi gjorde.


Secure it! - vi skapar säkra hem tillsammans

Kommer du ihåg den där lilla påsen med skruvar och remmar som följer med IKEAs garderober och skåp? Det är ganska få som använder dem. Några av IKEAs byråer hamnade i rampljuset för att ha vält och orsakat skador just för att de inte varit ordentligt fästa i väggen. Vi ville visa allvaret i detta utan att för den skull se någon som blir skadad.


Skönt att komma hem

Följ med in i fyra hem som ger plats åt lugn, ro, återhämtning och lite klassisk fuldans. Linderoths reklambyrå gav oss i uppdrag att producera en kampanjfilm för Willhem fastigheter och så klart ville vi landa i en skön känsla, precis som Willhem vill att deras hyresgäster ska kunna göra när de låst upp dörren. Det ska vara skönt att komma hem.


IKEA Madrasser

För att stödja försäljningen av sina nya rull-förpackade madrasser behövde IKEA en film som kunde kommunicera både den enkla transporten, jämfört med det traditionella sortimentet, och den bibehållna höga kvaliteten. Allt i en lekfull och lättsam ton. I den här filmen, som visats på sängavdelningarna på IKEA varuhus, tar vi med en madrass på en resa från varuhuset till sovrummet via pendeltåget och upp för trappor, enkelt och lätthanterligt. Och dess ägare fick en välförtjänt god natts sömn.


We bring Christmas to you

Julpynt och dekorationer som dyker upp ur tomma intet, en granskog på däck där snön dalar ner och renar i maskinrummet på Stena Danica. Vi hade minst sagt roligt under produktionen av den här julkampanjen som består av tre små korta filmer för sociala medier, direktutskick och bloggar. Stena Line ville förstärka sin marknadsföring inför och under julen genom att väcka nyfikenhet och öka PR-värdet i kampanjen. Och vad som helst verkar kunna hända när Kapten Kenneth förbereder sig och sitt fartyg inför julen, eller är det i själva verket tomten?


Partille Cup - world of handball

Partille Cup är den största handbollsturneringen i världen. Under en vecka samlas ungdomar från mer än fyrtio länder i Göteborg för att spela handboll, få nya vänner och upplevelser. Vi gav oss ut bland spelarna för att fånga energin, engagemanget och passionen som är World of Handball. Filmen har använts för att marknadsföra cupen runt om i världen för att locka fler och nya lag att anmäla sig samt för att beskriva vad turneringen handlar om i kontakt med nya sponsorer och partners.