Diverse Referensfilmer, Grundskoleförvaltningen


Togethertime!

Den här filmen gjorde vi till ett event där IKEA samlade sina heminredningsexperter från Älmhult. Temat för eventet var “Living with Children”. Syftet med filmen var att få deltagarna att inse hur stor roll barnen spelar i våra inköpsbeslut. Vi valde att göra detta genom att låta barn och några föräldrar berätta om livet hemma. Detta skapade en känslomässig dimension. Till detta adderade vi i textform några av de viktiga affärsmässiga budskap som arrangören ville förmedla. Jag tycker att filmen visar hur man kan kombinera riktiga intervjuer och röster med ganska torra textbudskap och det kan komplettera varandra på ett bra sätt.


Zenuity way of working

Vi gjorde diverse intervjuer med anställda på Zenuity som användes i många olika sammanhang. Korta statements till sociala medier för rekrytering, och några längre filmer, bland annat denna som ska ge en bil - inifrån och ut - av hur de jobbar. Det blir väldigt trovärdigt när det inte är någon chef eller speaker som talar om hur allt ligger till utan att istället låta röster inifrån verksamheten beskriva företaget. Speakern i den här filmen länkar bara ihop de olika avsnitten.


We Love Problems!

Det här är en film vi gjorde till ett event på IKEA i Älmhult där temat var att få alla deltagare att känna gemenskap kring att de alla är problemlösare. Var och en har sina utmaningar, menat de tar sig an dem med entusiasm och glädje.

Det fina är det direkta tilltalet. I det här projektet skulle ju medarbetare från hela världen vara med och vi hade extremt kort tid och liten budget så vi löste det med skype-intervjuer. Kul 2016, men kanske inte lika kul idag - och när det gäller elever och personal på skolor i Göteborg är ju resorna inte så krångliga eller dyra…