I samarbete med Linderoths reklambyrå gjorde vi under våren en kampanjfilm för Willhem fastigheter under parollen: Det ska vara skönt att komma hem. 

Följ med in i fyra hem som ger plats åt lugn, ro, återhämtning och lite klassisk fuldans! Vi ville landa i en skön känsla i filmen, precis som Willhem vill att deras hyresgäster ska kunna göra när de kommer hem.

”Om vi fick möjlighet att uppleva riskbeteenden och dess konsekvenser, skulle vi då agera likadant som vi gör idag?” Den frågan har Skanska ställt sig i sin nya satsning på VR som verktyg för att skapa förändring och större trygghet på jobbet.

Tillsammans med VR & AR byrån OutHere och Skanska Sverige gjorde vi en film om satsningen "Step into safety" där känsla och upplevelse ska öka förståelsen för riskbeteenden på arbetsplatser.

Tillsammans med Stena Fastigheter gjorde vi en serie filmer för hyresgäster där man kan se hur man enkelt underhåller sitt hem.

Det är inte alls så svårt som man ibland kanske tror, det mesta kan du själv fixa lätt och snabbt: allt från att få rätt temperatur i lägenheten till att byta lampa i ugnen. Här undertill kan ni se tre roliga och enkla instruktionsfilmer. Se och lär!

Amalia presenterar: Lufta element.

Manne presenterar: Rengör filter.

Joel presenterar: Rensa vattenlås.

"Klimat 2030 – Västra Götaland ställer om" är en kraftsamling för företag och branschorganisationer, kommuner och kommunalförbund, högskolor och institut, föreningar och andra organisationer i Västra Götaland som vill ta ställning och bidra i omställningen till en klimatsmart region.

Tillsammans med Sturm & Drang, Gullers Grupp och Västra Götalandsregionen ville vi visa att här i Västra Götaland kan vi det där med att ställa om.

In early 2017, thanks to funding from IKEA Foundations Brighter Lives for Refugees Campaign, UNHCR, the UN Refugee Agency built a solar power plant to provide the refugee camp in Al Azraq, Jordan with renewable energy. This is the first of its kind. This mini-doc reveals how the power from the solar plant contributes to create hope and brighter lives for the 50.000 Syrian refugees living in the camp.

To launch and create buzz around Stena Lines christmas campaign we created a series of short commercials starring Captain Kenneth (a real captain on one of Stena Lines ferries) as santa. The films where released in three parts leading up to christmas, starting with part 1 in late November. The project involved a fun combination of real footage and cgi to get the preferred effect.

Part 1:

Part 2:

Part 3:

Ihop med Reumatikerförbundet så gjorde vi en stor kampanj som inkluderade berättelser från patienter med reumatism, en hemsida med steg för att komma på rätt köl med sin sjukdom när man blivit diagnosticerad samt en film som berättar just om reumatism och vad det är. Här undertill ser ni den sistnämnda filmen, En kort introduktion till sjukdomar i rörelseorganen.